Hoy es: Viernes, 14 de Diciembre de 2018

Bibliografa

Adams, R. E. W y Woodruff D. Smith(1981) "Feudal Models for Classic Maya Civilization" en Lowland Maya Settlement Patterns, Wendy Ashmore, (ed.), pp. 335-349. Albuquerque, University of New Mexico Press.

Andrews, Anthony P. (1990) "The fall of Chichen Itza: A Preliminary Hypothesis", en Latin American Antiquity, I:3 (septiembre de 1990), pp. 258-267.

Arzpalo Marn, Ramn, et. al. (1995) Calepino de Motul. Diccionario maya-espaol, Mxico, Universidad Nacional Autnoma de Mxico, 3 vols.

Blanton, Richard, E. et al. (1981) Ancient Mesomerica. A comparision of Change in Three Regions. Cambridge, Cambridge University Press.

Chase, Diane Z. (1986)"Social and Political Organization in the Land of Cacao and Honey: Correlation the Archaeological and Ethnohistory", en Late Lowland Maya Civilization. Classic to Postclassic, Jeremy A. Sabloff y Wyllys Andrews V. (eds.), pp. 347-377. Albuquerque, University of New Mexico Press.

Barrera Vsquez, Alfredo y Silvia Rendn (1963) El libro de los libros de Chilam Balam, Mxico, Fondo de Cultura Econmica (Coleccin Popular, 42).

Freidel, David (1983)"Lowland Maya Political Economy: Historical and Archaeology Perspectives in Lights of Intensive Agriculture", en Spaniards and Indians in Southeastern Mesoamerica. Essays on the History of Ethnic Relations, Murdo J. Macleod y Robert Wasserstrom (eds.), pp. 40-63. Lincoln, University of New Mexico Press.

Haviland, William A.(1970) "Ancient Lowland Maya Social Organization" en Archaeological Studies in Middle America, 26, Nueva Orlens, Middle American Research Institute.

Landa, Diego de (1973) Relacin de las cosas de Yucatn, 10a. ed., Mxico, Editorial Porra (Biblioteca Porra, 13).

Okoshi, Tsubasa (1985) "Kokotenki Kokishumatzu no mayahokubuteichi no ryoikikozo", en Revista Histrica de la Universidad de Gakushuin, XXIII, pp. 26-44.

Pia Chan, Romn ( 1980) Chichn Itz, la ciudad de los brujos del agua, Mxico, Fondo de Cultura Econmica.

Proskouriakoff, Tatiana (1954) "Mayapan: The Last Stronghold of a Civilication", en Archaeology, VII:2 (junio de 1954), pp. 96-103.

Quezada, Sergio (1993) Pueblos y caciques yucatecos, 1550-1580, Mxico, El Colegio de Mxico.

RHGY (1983) Relaciones histrico-geogrficas de la gobernacin de Yucatn, Mercedes de la Garza et. al. (eds.), Mxico, Universidad Nacional Autnoma de Mxico, 2 vols. (Fuentes para el estudio de la cultura maya, 1).

Rivera Dorado, Miguel (1985) Los mayas de la antigedad, Madrid, Ed. Alhambra (Serie Amrica prehispnica, 25).

Robles Castellanos, Fernando y Anthony P. Andrews (1986) "A Review and Synthesis of Recent Postclassic Archaeology in Northern Yucatan", en Late Lowland Maya Civilization. Clasic to Postclassic, Jeremy A. Sabloff y Wyllys Andrews V. (eds.), pp. 53-98. Albuquerque, University of New Mexico Press.

Roys, Ralph L. (1933) "Traditions of Caste and Chieftainship among the Maya", en The Book of Chilam Balam of Chumayel, Ralph L. Roys, traductor, pp. 188-195, Washington, Carnegie Institution of Washington.

Roys, Ralph L. (1933) "Toltec Military Orders in Yucatan", en The Book of Chilam Balam of Chumayel, Ralph L. Roys, traductor, pp. 196-200, Washington, Carnegie Institution of Washington.

Roys, Ralph L. (1943) The Indian Background of Colonial Yucatan, Washington, Carnegie Institution of Washington.

Roys, Ralph L. (1957) Political Geography of the Yucatan Maya, Washington, Carnegie Institution of Washington.

Roys, Ralph L. (1962) "Literary Source for the History of Mayapan", en Mayapan, Yucatan, Mexico, H.E.D. Pollock (ed.), pp. 25-86, Washington, Carnegie, Institute of Washington.

The Maya Chronicles (1882) The Maya Chronicles, Daniel G. Brinton, ed. D.G. Brinton, Philadelphia (Brinton's Library of Aboriginal Literature, 1).

Thompson, J., Eric S. (1977) Historia y religin de los mayas, 2a. ed., Mxico, Siglo XXI Editores, (Coleccin Amrica nuestra, Amrica antigua, 7).

Weaver, Muriel (1981) The Aztec, Maya and their Predecessors, 2a. ed., Nueva York, Academics Press.